|
Wagony kryte budowy normalnej (G)Wagony kryte posiadają zamkniętą skrzynię zbudowaną z drewna lub blachy, z załadunkiem i rozładunkiem poprzez drzwi boczne. Przeznaczone są do przewozu drobnicy i innych ładunków wymagających zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi. Istnieją również konstrukcje przystosowane do przewozu zboża luzem, z otworami załadunkowymi w górnej części pudła oraz rozładunkowymi w dolnej. Opisane typy:Gbs (208Kf)Dwuosiowy wagon kryty przeznaczony do przewozu drobnicy, ładunków sztukowych lub ładunków sypkich luzem. Załadunek ładunków sypkich możliwy jest przez otwory w górnej części ścian bocznych, a rozładunek przez zsypy w drzwiach. Konstrukcja opracowana w 1981 r. przez zakłady Zastal na podstawie typu 212Kd, produkowana w latach 1979-1990 przez Zastal w Zielonej Górze i Mostostal w Słupcy.
Rysunek techniczny wagonu Gbs (208Kf)
Gags-t (401Ka)Czteroosiowy wagon kryty przeznaczony do przewozu drobnicy, ładunków sztukowych lub ładunków sypkich luzem, głównie zboża. Załadunek ładunków sypkich możliwy jest przez cztery otwory w dachu lub otwory w górnej części ścian bocznych, a rozładunek przez zsypy w drzwiach. Odmiana wagonu 401K opracowanego w 1964 r. przez CBK PTK w Poznaniu, produkcja w latach 1966-1979 w ZNTK Ostrów Wlkp. Powstały również wersje bez otworów w dachu i zsypów w drzwiach, serii Gas.
Rysunek techniczny wagonu Gags-t (401Ka)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(c) Paweł Okrzesik 2004-2021. Wykorzystywanie materiałów bez wiedzy i zgody autora niedozwolone. |